Христо Кафтанджиев e доктор на филологическите науки и професор във ФЖМК на СУ „Св. Климент Охридски“ . Преподава обща теория на рекламата, креативни аспекти на рекламата, реклама и визуална комуникация, интеркултурна комуникация и реклама, маркетингова семиотика, рекламни кампании, търговски марки, интегрирани маркетингови комуникации и др. Чест гост е в чужбина, където чете лекции по маркетингови комуникации на различни стоки и услуги ‒ телекомуникации, автомобили, напитки, финансови услуги, мода, фармацевтика, туризъм, авиоуслуги и др.
Специализирал е в Холандия, Обединеното кралство, Ирландия и Русия. Бил е член на журито на Нюйоркския рекламен фестивал (The New York Festivals) и на журито на немския фестивал по маркетингови комуникации Digital Awards.
Автор е на десет научни книги и на много научни статии по реклама и семиотика. Всичките му книги са издадени и в чужбина.
Христо е главен редактор на международното научно списание American Journal of Linguistics.